Мисъл на седмицата

Мисъл на седмицата

Според проведено скоро проучване жената била най-щастлива на 33 години. Затова мисля следващите неопределено колко години да съм на 33!

ноември 25, 2011

Елементът

Или как всичко се променя, когато откриете страстта си.
Един въпрос не ми излизаше от главата докато четях „Елементът“ на Кен Робинсън /с Лу Ароника/ - ако не ми се налагаше да работя за пари, това ли би било нещото, с което искам да се занимавам до края на живота си? Сега знам отговора.
Първите страници не успяха да ме грабнат, просто нещата ми звучаха прекалено тривиални и познати. Това ли беше голямата тайна, обещана на корицата на книгата. После реших да се отърся от големите си очаквания и да прочета книгата така или иначе – непредубедено. В крайна сметка аз не очаквах от нея да разбера каква е страстта ми, аз знам каква е тя. Затова просто продължих до края.
И все пак какво е елементът. Цялата книга дава отговор на това, определението не е еднозначно. Може би „точката, в която се срещат природните способности и личните страсти“. Аз бих го определила с думата „призвание“ – да си добър в нещо и едновременно с това да обичаш да го правиш.
Книгата наистина дава много храна за размисъл, като например доколко образователната ни система е адекватна за сегашното технологично и бързо променящо се време. Как да открием Елемента си и как да помогнем на децата си да го открият. Какво представлява интелигентността и още много други. В този смисъл ми дойде малко в повече, сякаш авторът се опитваше в една книга да сподели всичко, което знае и цялата философия и житейска мъдрост, която е натрупал през живота си.
Но има и много вдъхновяващи истории.
Допаднаха ми множеството примери и позовавания на изследвания, опити, както и личните истории. Повечето са на хора, намерили реализацията си в някакво творческо поприще. Може би защото там най-ясно може да се усети пълното завладяване и отдаване на Елемента. Не знам. Може би има хора, чиято страст е да бъдат финансови анализатори, банкови чиновници, търговски представители и т.н., но техните истории не са в тази книга.
В крайна сметка, всичко е въпрос на нагласа. И когато талантът, подготовката и така нататък срещнат възможността ... всичко е възможно.

2 коментара:

  1. това предизвика интерес при мен, и аз ще я потърся да я прочета

    ОтговорИзтриване
  2. Тогава ставаме изцяло погълнати от тази открита страст.Страхотен блог и статия.

    ОтговорИзтриване