Мисъл на седмицата

Мисъл на седмицата

Според проведено скоро проучване жената била най-щастлива на 33 години. Затова мисля следващите неопределено колко години да съм на 33!

ноември 09, 2009

Театър, театър

На 6 ноември във Варна гледах постановката "Секс, наркотици и рокендрол" с участието на Асен Блатечки. Мястото: театър "Българан", цена на билет за двама 25 лв. (за сравнение единичен билет струваше 20 лв.)
Не ми се коментира плачевното състояние на залата, която въпреки това се напълни, факта, че беше студено, нещо, което ме кара винаги да се заричам да не стъпвам на театър през зимните месеци. Но накрая винаги изменям на заканата си, по простата причина, че обичам да ходя на театър. Някак си парите, похарчени за театър, не ми се свидят, за разлика от онези, дадени за кино. Това обаче е друга тема.
Дотогава бях слушала единствено аудио версия на уникалния текст на Ерик Богосян през студентските си години и помня колко пъти с приятелките ми сме се заливали от смях и сме преповтаряли научените наизуст фрази от пиесата. Знам, че Андрей Баташов се прочу именно с ролята си в "Секс, наркотици и рокендрол", но образът му нещо не ми се връзваше с представата ми за героя, затова и не съм го гледала.
Асен Блатечки вече е друго нещо. Имиджът му на вечното лошо момче идеално си пасна с различните персонажи от постановката. Пиесата е моноспектакъл, като актьорът се превъплъщава в няколко различни роли, включително една женска. За успеха на представлението голяма роля имат и тримата музиканти на сцената - двама мъже и една жена с невероятен глас. Съжалявам, че в момента не мога да цитирам имената им, но ще се постарая да ги науча.
За малко повече от час тези четиримата ме накараха тотално да забравя за студа в залата, както и за обичайните служебни и битови въпроси, които ме занимаваха. Имаше много смях, откровено нецензурни, но не и самоцелни реплики, както и много сериозни теми за размисъл, споделени между редовете. На финала разнородната публика варираща от пубертети до пенсионери скочи на крака и екзалтирано аплодира артистите, които на свой ред излязоха 6 или 7 пъти да се поклонят.
Колкото и клиширано да звучи "Секс, наркотици и рокендрол" е един спектакъл, който ще е актуален винаги, във всяка страна и година, дотолкова, доколкото живота и забавлението няма как да излязат от мода. Тълкуването и посланието всеки сам да си го интерпретира.
Дано скоро отново да ни гостуват.

1 коментар:

  1. Hihi, vjarno, che mnogo sme se smjahme s tazi piesa - kakto v pocherpeno, taka i v trezvo sastojanie:)
    Cvety

    ОтговорИзтриване