Мисъл на седмицата

Мисъл на седмицата

Според проведено скоро проучване жената била най-щастлива на 33 години. Затова мисля следващите неопределено колко години да съм на 33!

януари 20, 2011

Я пак, нещо не чух добре

Уважами кандидати за работа,

Похвално е, че се подготвяте, когато ви поканят на интервю за работа, четете из интернет или разпитвате познати. Имайте предвид, че хората, които ще ви интервюират също са прочели въпросните неща, а може даже да са ги писали, и не желаят да ги чуват за стотен път. Не само, че ще им досадите, ами няма да ви повярват. Ето някои от най-големите заблуди какво трябва да се отговаря по време на интервю:

На въпроса „Защо желаете да напуснете или сте напуснал предишната си работа” , масата от кандидатите отговарят, че търсят развитие и предизвикателство. Ако можете да се обосновете и да го докажете с примери – ОК. Но за човек, работил по 2-3 месеца някъде, не е уместно.

На въпроси от типа какви са слабите ви страни/недостатъците и т.н., не се изкушавайте да отговорите „Работохолик съм”. Първо на първо това не е хубаво качество, а да се опитвате да го пробутате уж, че го смятате за негативно, надявайки се да впечатлите някого. Хайде, хайде, по-скромничко.

Преувеличения като „Перфекционист съм”, „Максималист съм в работата” и т.н. също могат да ви доведат беля на главата. Оставете изводите и преценките на другия. Едно такова твърдение най-малкото показва незрялост. Добре е човек да има самочувствие, стига да се основава на реалистична самооценка.

Ако ви питат какво знаете за компанията, не се впускайте да цитирате всичко, което сте прочели в сайта. Споменете нещо, което ви е впечатлило и откъде го знаете. Не сте на изпит, но от вас се очаква да сте се поинтересували. Обратното би било странно.

Много пъти приятели са ме питали какво и как изобщо трябва да се говори и как да се държат на такива срещи. Накратко – говорете истината и бъдете себе си. Ако сте много добри артисти, може и да заблудите някого в началото, но кого всъщност лъжете?

Пожелавам на всички успешно търсене и кандидатстване за работа!

2 коментара:

  1. Ама днес явно не сме в настроение.За какви дълги раздели се говори тук.Как е възможно такова отношение.Не стига че имам да решавам толкова труден въпрос, за който се червя пред истински приятел, а на всичкото отгоре и се показва ратата.Благодаря.Не съм очаквала такова отношение там където толкова време решавахме заедно много проблеми...

    ОтговорИзтриване
  2. pipi, напротив в прекрасно настроение съм. Искрено се надявам горната публикация да се приема от комичната страна, каквато е и целта. Била съм и от двете страни и съм правила всички описани грешки, но това не ми пречи да погледна с насмешка над ситуацията. А ако мога да съм полезна на някого с решаването на конкретен проблем, ще се радвам. Ще се радвам пак да се видим :)

    ОтговорИзтриване