Мисъл на седмицата

Мисъл на седмицата

Според проведено скоро проучване жената била най-щастлива на 33 години. Затова мисля следващите неопределено колко години да съм на 33!

декември 07, 2009

Бебешки дневник

Втори месец
Не отстъпва по трудност на предходния

Първият месец от съвместния живот с нашето бебе измина неусетно, тревожно и ревливо. Продължавахме епичната битка с коликите и с всяко следващо сиропче или чайче, което решавах да изпробвам, надеждата, че това може би е нашето спасение, покълваше в мен за около седмица, след което отново се отказвах. Сега вече знам рецептата, която помага в такива ситуации (освен сешоара, разбира се) - постоянното мислено повтаряне на мантрата "и това ще мине".
Малко или много вече се бяхме нагодили един към друг и приели малкото, непознато същество като член на семейството, който не е дошъл на гости за малко, а ще остане за постоянно. Докато бях бременна шеговито го наричахме с мъжа ми "извънземното", заради постоянните акробатики, които изпълняваше в корема ми. След първата консултация, на която се уверихме, че се храни добре, наддава и се развива нормално, родителското ни самочувствие рязко се повиши, казахме си: брей, то не било толкова сложно. Не мога да не си спомня разговора между Миранда и Стийв от "Секса и града", в който става въпрос за притеснението им да не си убият бебето по невнимание. Е, сега разбирам какво са имали предвид.
Отново се оказах неподготвена за темповете, с които се развиваше малкото човече. Струваше ми се изумително, че около двайстия си ден започна да следи музикалната играчка над креватчето с поглед, че "проговори" на около месец (каза първото "ау"). Да не говорим, че всяка прозявка, протягане и усмивка ни разтапяха в умиление и ни караха да изпитваме невероятна гордост, все едно сме родили гений :)
Любимите ми моменти от тези период са може би нощните хранения, колкото и невероятно да звучи. Аз спях в детската стая и нощем, на светлината на нощната лампа, си бяхме само двамата и всичко ми се струваше тихо и спокойно. Полюшвахме се на люлеещия се стол и имах поне двадесет минути на разположение със собствените си мисли. По това време учех задочно магистратура и си мисля, че времето през нощта, прекарано в мислено писане и разработване на различни проекти, ми помогна да се дипломирам.
Денем си имахме друг ритуал. Отново се разполагах на любимия стол, а до мен на малка масичка стояха книгите и учебниците, чай, вода, телефони. Понякога толкова се залисвах, че по някое време поглеждам и какво да видя - бебето спи отпуснало глава назад, а аз си чета и изобщо не съм разбрала.

Няма коментари:

Публикуване на коментар