Мисъл на седмицата

Мисъл на седмицата

Според проведено скоро проучване жената била най-щастлива на 33 години. Затова мисля следващите неопределено колко години да съм на 33!

декември 27, 2009

Гори, гори огънче

Или как да си направите декоративни свещи в домашни условия.

Да започна с това, че видях въпросната идея в сутрешното шоу "На кафе", където водещата Гала заедно със своя гостенка показаха как да си направим въпросните свещи с форма на снежни топки. Не знам как въобще ми хрумна да опитам. Явно коледният дух ме беше завладял и идеята да измайсторя нещо креативно и красиво, с което да зарадвам близките си, ми се стори особено привлекателна. По принцип не съм от най-сръчните в ръцете. Не мога да плета, нито да шия, не правя гоблени, а и намирам тези занимания за крайно изнервящи. Затова не мога да си обясня как правенето на свещи се вписва в профила ми. Аз съм по-скоро човек-консуматор, не че се гордея с това, но не виждам смисъл да губя време за нещо, което мога да си купя от магазина на сносна цена.
Е, този ден бях настроена творчески и вече се виждах как извайвам чудеса от восък. Другата уловка, на която през останалото време не се поддавам толкова лесно, е, че както знаете, по телевизията всичко изглежда просто и лесно. Но в действителност излиза съвсем не така.

Необходими материали: няколко стари свещи, тенджера, нож, дъска за рязане и около два свободни часа.

Процесът: разрязвате свещите, за да извадите фитила. Потапяте ги в тенджера с вода и ги оставяте да омекнат на водна баня на електрически котлон. !През цялото време водата не трябва да завира, а само да се загрява дотолкова, че да можете свободно да бъркате вътре с голи ръце! Отнема време, затова си пуснах хубава коледна музика и зачаках над котлона с капак в ръка. Имаше предупреждение, че парафинът много лесно се запалва, та трябва да се внимава.
Когато парафинът се разтопи, много лесно с ръце се оформят топчиците. /Трудното е след това да се отървете от восъка по ръцете си./ Докато са още меки и топли топките се разрязват през средата, за да се постави фитила, след което отново се "сглобяват" между дланите.

Какво още трябва да знаете
/онова, което го спестиха по телевизията, а може би просто съм го пропуснала/: полепналият по ръцете парафин е по-добре да се остави да засъхне и след това да се изрони. Първо миете със студена вода и чак след това с топла и сапун. Научих го сама след много опити. Тенджерата също се измива някак си. Показаха и една украса с участието на миксер, но като си представих как ще го мия после се отказах предварително.

Резултатът: първоначално бях леко разочарована. Гледах безформените, грозновати топки и разтривах болящия си кръст. Реакцията на мъжа ми беше:"Изглеждат точно както ги показаха по телевизията". Е, значи бях успяла.
Не мога да кажа, че беше трудно. След като довърших украсата на свещите, даже си ги харесах. Овъргалях ги в брокат, изронен от други свещи и им вързах по една панделка. Едва ли скоро ще повторя опита, няма опасност да ми стане хоби, но някога може и отново да се вдъхновя. Но ако имам други гениални идеи, видяни по телевизията, се моля някой да ме вразуми навреме.
















2 коментара:

  1. Привет, Вава!

    Усмихна ме широко с идеята за правене на свещи вкъщи :-) Отлично си се справила!

    Аз бих си купила със сигурност свещи-снежни топки (всъщност.. вече имам такива), но със сигурност не бих си купила гоблен. Стойността му се размива в допир с парите..

    Здрава, спорна и пълна с усмивки 2010!
    Поздрав и :-)

    ОтговорИзтриване
  2. zdravei te Vava,strahotni sve6ti ste napravila ,pozdravyvam vi.Sega misly i az da opitam

    ОтговорИзтриване